مجموعه GraphicRiver پلاگین های افترافکت افکت های صوتی با کیفیت مجموعه تصاویر HDRI
تخفیف به دانشجویان عزیز با قید "دانشجو" در توضیحات سفارش

مجموعه بی نظیر آموزش جلوه های ویژه کامپیوتری Gnomon Master Classes 2008

مجموعه بی نظیر آموزش جلوه های  ویژه کامپیوتری Gnomon Master Classes 2008

مجموعه بی نظیر آموزش جلوه های ویژه کامپیوتری ( Master Classes)

این مجموعه شامل 19 بخش مجزاست. که جمعا بیش از 2690 دقیقه (حدودا 45 ساعت) فیلم آموزشی در قالب 3 DVD
عرضه شده.

این مجموعه مربوط به سایت معتبر و بسیار معروف GNOMON بوده و مربوط به 2 هفته کلاس تمرینی این سایت در موضوع جلوه های ویژه میباشد.انواع نرم افزارهای مرتبط با جلوه های ویژه کامپیوتری از جمله فتوشاپ – مکس – مایا – زی براش مورد استفاده قرار گرفته و توضیحات مفصلی درباره ی نرم افزار Mudbox 2009 داده خواهد شد.در زیر به توضیحات مختصری درباره ی بخشهای مختلف این مجموعه میپردازیم:

Motion Control and Flashlights


مدرس :  Grzegorz Jonkajtys

در این آموزش توضیحات مفصلی از نحوه ساخت و جزئیات فیلم کوتاه انیمیشنی به نام ARK داده خواهد شد.فیلم ARK ساخته ی Grzegorz Jonkajtys و Marcin Kobylecki میباشد.توضیحاتی در مورد ایجاد نورپردازی، پس زمینه ها و فیلمبرداری و رندر صحنه ها داده میشود.همچنین در مورد دود، آب، آتش و سایر موارد بکار رفته در این انیمیشن نیز توضیحاتی داده خواهد شد.طراحی کاراکترهای انسانی و موجودات عجیب این انیمیشن کوتاه نیز از جمله موارد جالب این بخش است.قابل ذکر است که این فیلم جزو فیلمهای کوتاه انیمیشنی برگزیده ی 60مین فستیوال فیلم Cannes نیز بوده است

———————————————————————————–

A Generalist’s Guide to VFX from Production to Delivery مدرس: Andrew Orloffتوضیحاتی در مورد ایجاد جلوه های ویژه سینمایی، نحوه فیلمبرداری، لوازم مورد نیاز برای تصویربرداری از جلوه های ویژهو تمام موارد درباره ی این مبحث را در این بخش خواهید آموخت.———————————————————————————— Matte Painting and VFX Art Direction مدرس: Jonathan Berubeدر این بخش سعی شده ترکیبی از چندین ابزار مختلف جلوه های ویژه مورد بررسی قرار گیرد.مواردی مانند رسم اسکچ اولیه با دست، دیجیتال پیتینگ، ایجاد مدلهای 3بعدی، نورپردازی و …در این فیلم آموزشی مدرس فیلم پروژه ای به نام The Sci-Fi Prison را مورد بررسی قرار میدهد.این پروژه شامل چندین مرحله مختلف میباشد:مرحله اول: رسم فازهای اولیه پروژه با استفاده از اسکچ های دستیمرحله دوم: ایجاد منظره ها و محیط های اطرافمرحله سوم: ایجاد اسکچ کامپیوتریمرحله چهارم: ایجاد مدلها، نورها و تکسچرها برای استحکام و بهتر شدن صحنهمرحله پنجم: رنگ آمیزی صحنه ها و ایجاد جزئیاتمرحله ششم: مراحل پایانی مانند رنگ آمیزی نهایی و تصویربرداری و …———————————————————————————— From Concept to Film: Digital Characters and VFX مدرس: Maks Naporowskiدر این بخش نحوه ی ترکیب یک کاراکتر 3بعدی با یه صحنه ی واقعی مورد بررسی قرار میگیرد.این صحنه ی کوتاه یکی از صحنه های یک فیلم فانتزی خواهد بود.تمامی جزئیات اعم از تعیین محل فیلمبرداری صحنه واقعی، طراحی و متحرک سازی کاراکتر 3بعدی،ترکیب صحنه واقعی با صحنه شبیه سازی شده و … مورد بررسی قرار میگیرد.———————————————————————————— Character Modeling for Production: ‘The Villian’ Bust مدرس: Ian Joynerدر این بخش نحوه ی ساخت سر در نرم افزار محبوب زی براش آموزش داده میشود.تمام جزئیات ساخت از ابتدا تا انتهای کار مورد بررسی قرار میگیرد.———————————————————————————— Concept Sculpting مدرس: Ian Joynerاین مبحث در واقع ادامه ی مبحث قبلی یعنی ایجاد سر در زی براش است.در این بخش طرح سر را در فتوشاپ مورد بررسی قرار داده و چندین روش مختلف ویرایش را روی آن تست میکنیمسپس ادامه ی کار را در زی براش شروع کرده و طرح ساده ی سر را که در مرحله ی قبل ایجاد کرده بودیم را تکمیل میکنیم.این دو بخش گذشته یکی از بهترین و کاربردی ترین بخشهای این مجموعه میباشد.———————————————————————————— ZBrush for Character Artists مدرس: Ryan Kingslienدر این بخش آموزشها و نکات اساسی و نحوه ی صحیح استفاده از ابزارهای در نرم افزار زی براش بررسی خواهد شد.———————————————————————————— ZBrush for Environments مدرس: Ryan Kingslienدر این بخش نیز جزئیات و مسائلی در مورد استفاده از نرم افزار زی براش توضیح داده خواهد شد.تفاوت این بخش با بخش قبلی در این است که در بخش قبل نکات و ابزارهای مورد نیاز برای ساخت کاراکتر انسانتوضیح داده میشد ولی در این مبحث نکات و جزئیات ساخت آبجکتهای محیطی مورد بررسی قرار میگیرد.این مبحث برای سازندگان بازیها نیز بسیار کاربردی خواهد بود. این بخش نیز جزو مباحث بسیار پرطرفدار و کاربردیست.———————————————————————————— ZBrush 3.1 in Production مدرس: Ryan Kingslienدر این مبحث بسیار کاربردی چگونگی انتقال آبجکت بین نرم افزارهای 3بعدی ساز نظیر زی براش و مایا را خواهیم اموخت.اینکه چگونه یک آبجکت را از نرم افزار زی براش وارد مایا کرده و تغییراتی روی آن اعمال نمائیم و سپس دوباره همان آبجکت رابرای ادامه ی کار از نرم افزار مایا به نرم افزار زی براش باز گردانیم.————————————————————————————


Creature Head Texture Look Dev

Alex Alvarezدر این بخش تعامل و ارتباط بین نرم افزارهای مایا و فتوشاپ را خواهید آموخت.اینکه چگونه برای یک مدل 3بعدی را داخل فتوشاپ تکسچر ایجاد کنید.یکی از کاربردی ترین بخشهای این مجموعه بدون شک این مبحث است.———————————————————————————— Mudbox 2009 مدرس: Marcel de Jongنگاهی گسترده به نرم افزار Mudebox 2009 و تعامل آن با نرم افزار مایا———————————————————————————— Vehicle Rendering: Retro Russian Skimmer مدرس: Christophe Desseدر این بخش نحوه ساخت یک ماشین پرنده ی روسی آموزش داده خواهد شد!برای اینکار مدل ابتدایی آن در نرم افزار مایا ساخته خواهد شد.سپس رنگ ها و جزئیات در نرم افزار زی براش اضافه خواهد شد.سایه ها و نورها در مایا داده خواهند شد و رندر نیز توسط این نرم افزار گرفته میشود.یک سری جزئیات با نرم افزار فتوشاپ اضافه خواهد شد.———————————————————————————— Mental Ray: Production Practices مدرس: Matt Hartleدر این مبحث نحوه ی تلفیق دو نرم افزار مایا و افتر افکت بررسی میشود.به این ترتیب که یک صحنه از یک شب برفی ابتدا توسط نرم افزار مایا ایجاد شده و تمامی کارهای مربوط بهایجاد این فضا نظیر مدلینگ، متحرک سازی، اعمال تکسچر، نورپردازی و … در این نرم افزار انجام میگیرد.سپس با استفاده از پلاگین منتال ری (Mental Ray) عمل رندر کردن تصاویر متحرک صورت میگیرد.و سپس لایه های تصاویر متحرک رندر شده در نرم افزار قدرتمند افتر افکت ترکیب میشوند.———————————————————————————— Mental Ray Lighting Techniques مدرس: Jeff Pattonجزئیات حرفه ای در مورد موتور رندر منتال ری (Mental Ray) و نکاتی در مورد نورها، سایه ها و HDRI و …———————————————————————————— Architectural Rendering مدرس: Jeff Pattonبه ایجاد محیطهای خارجی و داخلی در معماری علاقه دارید؟!در این بخش نحوه ایجاد تکسچر، نور و رندر کردن یک محیط داخلی و خارجی را در یک روز آفتابی خواهید آموخت.———————————————————————————— Efficient Cinematic Lighting مدرس: Jeremy Vickeryدر زمینه ی نورپردازی ضعف دارید؟! و دوست دارید در این زمینه حرفه ای شوید!؟این مبحث بطور خاص به مقوله ی نور و نورپردازی حرفه ای و پیشرفته در نرم افزار مایا میپردازد.———————————————————————————— Texture Painting: VFX Style مدرس: Ted Davisکلیه ی مسائل مربوط به ایجاد تکسچر حرفه ای.نرم افزارهایی نظیر مایا، فتوشاپ و بادی پینت (Body Paint) در این آموزش مورد استفاده قرار میگیرند.———————————————————————————— Fluid Simulation in Destruction مدرس: David Schoneveldنحوه ی ایجاد گرد و غبار در نرم افزار مایا را در این بخش بررسی خواهیم کرد.———————————————————————————— Wahhammer Online Bbehind the Scenes در پایان، فیلم مربوط به نقد و بررسی انیمیشن فوق العاده جذاب و زیبای بازی معروف Warhammer Online مورد بررسی قرار میگیرد.در این فیلم دست اندرکاران اصلی ساخت این بازی نظیر کارگردان، مدل ساز کاراکترها،مدل ساز لباسها و موها، کارگردان جلوه های ویژه و … صحبت میکنند و در حیطه ی فعالیت خود توضیحات بسیار جالبی را ارائه میدهند.پیشنهاد میکنم این بخش را به هیچ وجه از دست ندهید!!

 

 

محصولات مرتبط
  • مجموعه آموزش جلوه های ویژه کامپیوتری Master classes 2011

    مجموعه آموزش جلوه های وی

    مجموعه کامل (7 دی وی دی) آموزش جلوه های ویژه از کمپانی Gnomon Workshop که در سال های 2010 و 2011 عرضه شده است را ...
  • مجموعه بی نظیر آموزش جلوه های ویژه کامپیوتری Gnomon Master Classes 2009

    مجموعه بی نظیر آموزش جلو

    مجموعه بی نظیر آموزش جلوه های ویژه کامپیوتری (2009 Master Classes) این مجموعه شامل 16 بخش مجزاست. که جمعا بیش از 2770 دقیقه (حدودا 47 ساعت) ...